Maha Mendengar









"Selalulah berdoa kepada Allah...Allah tahu apa yang terbaik buat kita...Jangan lupa selepas solat, baca Al-Quran dan berdoa.."

Itulah antara pesan ayahku dan ibuku...Mereka sumber kekuatanku sehingga aku mampu mengharungi segala ujian dan cubaan.


Memang kita tidak dapat lari daripada jatuh bangun, ujian dan dugaan hidup...Dan bukannya semua orang yang dapat mengharungi ujian tersebut...kadang-kadang terfikir..macamna depa boleh kuatkan hati semua tu.. 

"Sabarlah mungkin ada kebaikan atas apa yang berlaku..aku belajar untuk terima takdir..tapi kali ni...ianya amat menyakitkan hati..aku tak pernah rasa sakit macam na..dalam hati ni selalu mengeluh sendirian.."

"Jangan sesekali kita lupa untuk berdoa pada Allah...Allah itu Maha Mendengar...Sesungguhnya Allah Maha Mendengar segala masalah, setiap rintihan yang kita ucapkan dalam doa..."

Ya Allah...semoga aku diberi lebih  kekuatan dan kesabaranAmin...


Allah Maha mendengar segala keluh, gundah, kegelisahan, dan kehampaan kita. Hanya dengan isyarat dalam hati Allah mampu mendengar. Tak perlu kita melenguhkan suara kita untuk memohon kasihNya. Hanya dengan ungkapan air mata, Allah sudah memahami apa yang kita inginkan.

Di saat kita merasa hampa dan tiada berdaya, hanya Allah mampu mendengar apa isi hati kita. Segala yang tak terucap dari lisan, Allah tahu dengan sejelas-jelasnya. Allah tidak akan pernah bosan mendengar segala luahan kita.

Allah lah yang mendengar semua yang terucap, terlintas dalam pikiran dan akal, apa yang dirasakan dalam hati.

Tiada ulasan: